~*DUHAI CALON SUAMI DUNIA AKHIRATKU*~

zhura

Ku titipkan warkah ini buatmu walaupun jauh untukku bertemu denganmu..

Wahai dirimu yg sedang dinanti..sabarkanlah aku dlm menempuhi ujian penantian,

Duhai calon pemilik tulang rusukku..
Ku tunggu hingga Ijab Kabul terucap dari lisanmu.
Aku akan menjaga dlm harumnya semerbak di jiwaku, dan menunggumu hingga engkau menahkodai bahtera kita. Akan ku berhijab dgn sempurna dgn tak selalu mengikuti arah arus pergaulan modern yg menyesakkan hati,


Duhai calon imam dlm sholatku..
Aku kan selalu hadir dlm cintamu kpd ALLAH, dgn siap aku akan menghamparkan sajadah sebagai alas sujudmu, dgn hadirku sebagai makmummu.. Insya ALLAH akan menyempurnakan ibadah kita nanti.
Deru doamu seiring kata 'aamiin' dari lisanku dalam hening mlm
air mataku ini tak henti ku titiskan bercahayakan munajat doa bersamamu..

Duhai calon pemilik tangan gagah yg menolongku ketika aku tersungkur dan jatuh..
Lindungi aku dlm perjalanan hidup kita, ketika engkau terluka kan kubalut dgn cinta jiwa yg merona, menyembuhkan segala perih dlm jiwamu..
Dan kan kuhaluskan telapak kakimu dgn mencucikannya ketika engkau pulang dari berjihad nanti..

Duhai calon ayah dari para mujahid-mujahidah kita...
Aku sebagai ibu,madrasah pertama sebagai sumber ilmu buat anak2 kita, kan kutanamkan ilmu agama agar mujahid mujahidah kita takut akan Rabbnya, santun pd kedua orang tuanya, menghormati orang2 yg lebih tua. Akhlakul karimah yg baik kan kusisipkan dlm prilakunya semenjak kecil.


Duhai calon nahkoda yg kan membawa keluargaku ke syurga
Mari kita hiasi rumah kita dgn cahaya2 iman…

Aku dlm diam sengaja tak menampakkn diri,
agar engkau benar2 menemukanku dlm cahaya sujudmu.
Aku tak byk bicara krna aku takut ketika aku menyapa,
engkau trpesona pd apa yg Ku Ucap,
Akupun menunduk malu, karena
aku takut dpt memudarkan imanmu..

Wahai Calon Imam dunia Akheratku,,
Aku menunggu lisan qabul darimu..
Yang menyambut ijab dari waliku..
Insya Allah,aku sedia menantimu di sini.